ראיון עם טום באר - קליפורניה - ארה''ב - �lambda_4מאמר זה הוא תמלול ראיון מיוחחד שנערך עם טום באר�lambda_4 �lambda_4אחד מגדולי מעצבי אקווריומי  צמחייה בעו
שלום.
הגעת להודעה זו עקב לחיצת קליק ימני על העכבר ופתיחת תפריטי העכבר. מערכות המידע של האתר ובהן מאמרים וה"ויקיפיש" מוגנים ע"י זכויות יוצרים. כל מאגרי המידע של האתר נבנו לאחר עבודות איסוף ומחקר עמוקות, במטרה לקדם את התחביב ולהעשיר את הידע של הגולשים והחובבים. אי לכך כל מאגרי המידע הינם קניינו הרוחני של האתר וככזה מוגן בזכויות יוצרים. מאגרי מידע הינם כל חומר כתוב המצוי על גבי האתר הכולל בין השאר: מאמרים, מחשבונים, "וויקיפיש" ואינדקסים למיניהם, פרטים על הצוות וכל חומר כתוב או בתמונות המועלה לאתר על ידי צוות האתר או מיופה כוחו לכלל שרתי האתר. כל מאגרי המידע המופיעים על גבי האתר הינם רכושו הבלעדי של האתר ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור בעל האתר. אין להעתיקם או להפיצם ללא אישור מבעל האתר אלון ברזילי. שימוש שלא כדין במאגרי המידע יגרור אחריו הפעלת סנקציות משפטיות מכוח החוק.

המשך גלישה נעימה!
Aquarium

Warning: preg_match(): Unknown modifier '2' in /home/discus/public_html/includes/counter.php on line 95

ראיון עם טום באר - קליפורניה - ארה''ב

מאמרי צמחי מים / צמחי אקווריום

מאמר זה הוא תמלול ראיון מיוחחד שנערך עם טום באר

אחד מגדולי מעצבי אקווריומי  צמחייה בעולם

הראיון ניתן בבלעדיות לצוות פורום צמחייה באתר אקווריום , ותורגם מאנגלית.



שלום לקהילת אתר אקווריום,קצת מילים על עצמי :
אני חיי בקליפורניה שבארה"ב, אני בן 48, בעל עסק,
אני חוקר צמחיי אקווריום ומערכות תמיכה לצמחי אקווריום.

1. מתי התחלת את התחביב?
התחלתי כאשר הייתי בן 4, והייתי תופס דגיגונים בנחל
ואז הבנתי שהם לא יכולים לשרוד ללא חמצן.
קיבלתי את האקווריום הראשון שלי בגיל 8 אבל אז כבר לא גרנו ליד נחל.

2. מה הביא אותך לתחביב?

התחלתי לעבוד בחנות דגים מקומית בערך בגיל 10 למשך כמה שנים
עד שהבעלים מכר אותה, הבאתי הביתה כמה צמחיי אקווריום
וגידלתי אותם באקווריומים שלי.

3. האם אתה זוכר את העיצוב הראשון שלך והאם יש תמונה של האקווריום?

אני מניח שהאקווריום צמחייה הראשון שלי היה בסביבות שנת 89-90
אבל אין לי תמונות, באותו זמן לא ממש עניין אותי לצלם אקווריומים
(באותו זמן הייתי מצלם עם סליל של 35 מילימטר)
השתמשתי בפד'ח תוצרת בית ואז קיבלתי לקוח שרצה
מערכת פד'ח מקצועית.
אני תמיד אוסף את הגזעים שלי בעצמי (כבר 25 שנה)
אז מצאתי חתיכת עץ אלון שהיה מיושן בערך 20-30 שנה
ועשיתי עיצוב של חומה שטוחה עם חורים.
עדיין יש לי את חתיכת גזע הזאת, בנוסף יש לי תמונות של מיכל אחר
שהשתמשתי באותו עיצוב עשיתי אז בשנת 90.

ראיון עם טום באר - tom bar interview
 


4. כמוביל דרך בתחום אתה יכול אולי להצביע על מה שהביא
את אומנות העיצוב לתודעה?


עיצוב יש תמיד היה חשוב לסינים וליפנים כבר בערך לפני אלף שנה
בשתי המדינות אבל הרעיון של האומנות הזו כבר מוגדר ממזמן,
הוא חדש יחסית לאקווריומים....
אבל היה קיים כבר הרבה זמן, פשוט חובבים לא ייחסו לזה הרבה חשיבות
עד שאמאנו קידם את העיצוב היבש ע 'י תמונות אקווריום
ברמה גבוהה ויישום עיצובים של נופים.
האומנות הזאת היא לא חדשה, היישום שלה באקווריומים כן,
אני כן חושב שחובבים שמים דגש על עיצוב יבש במקומות שונים בעולם
איפה שזה נהיה חשוב.
בסין ובאסיה כבר הוסיפו ממזמן דמויות חרס לאקווריום,
אני מניח שזה נהיה פופולרי ביפן באמצע שנות ה-80 ובארה'ב
רק ב-10 שנים האחרונות.
בארה'ב יש פחות עניין בנושא מכיוון שרוב החובבים הרציניים
הולכים יותר לתחום המים המלוחים או רבייה,
באירופה וכמה מדינות בדרום אמריקה זה נהיה חשוב יותר
רק ב-10-15 שנה האחרונות, בברזיל כבר שמים דגש על הנושא
כבר משנת 2000.
תמיד אהבתי יותר את הסגנון ההולנדי כי בגננות שמים פחות דגש על
עיצובים ובכל זאת במשך השנים פיתחתי חיבה לגזעים,
לפני שהתחלתי עם אקווריומים של 100% שתילה, אז גזעים תמיד
היו החומר המרכזי בעיצובים שלי, אני גם אוהב שימוש באבנים
אבל אני מאוד בררן לגבי איזה אבנים אני משתמש מכיוון שקשה מאוד
לבצע שינויים עם אבנים מאשר עם גזעים.
בהרבה מאוד עיצובים יפים יש צמחי גבעול צבעוניים או צמחים נדירים,
יצא לי לעשות כמה עיצובים כאלו ובערך 60-90% מהעיצובים
הללו מופיעים בתחרויות בשנים האחרונות(תחרויות של ADA ),
אני מתמקד יותר בצמחייה או בניסיון לערבב עיצוב הולנדי עם עיצוב יבש.
מה אני אוהב? עיצוב יבש? כן, צמחים נדירים? כן
מחים שאני יכול למכור וללמוד עליהם יותר? כן
היכולת לשלב הרבה מאוד צמחים בעיצובים שונים? כן.
בנוסף גם הייתי מעורב בעיצובי בונזאי במשך השנים ונהייתי די טוב
בתחום הזה, עשיתי יותר עיצובים עם אבנים ויותר עיצובי אקווריום
טבע אבל רוב האומנות נשארה בעיצובי בונזאי,
אני לא מרגיש את הצורך ליישם עיצובי בונזאי באקווריומים,
אני מעדיף לשמור את האקווריומים שלי למשהו אחר אבל אני
יכול לעשות את זה אם צריך,
עיצוב Penjing זה משהו דומה למה שאמאנו עשה לאקווריום 7 מטר (Sumida)
תוך כדי שימוש באבני לבה (Uzan Stone).
יש לי אבנים כאלו נגישות אז אני עובד איתם עכשיו ולפי דעתי הרבה
יותר קל לשחק איתם מאשר אם אבנים אחרות.

5. האם יש איזה ציון דרך או רגע משמעותי שאתה זוכר במיוחד?

קריירה? אני יותר רואה את זה כתחביב אבל כבעל עסק אני מניח
שלפני 12 שנים התחלתי להרוויח יותר כסף ממכירת אקווריומים
וגזעים מאשר בעבודות האחרות שלי.
רוב האנשים מכירים אותו מאמצע שנות התשעים כאשר התחלתי
לתת טיפים לאנשים בנוגע לשיטות דישון ואז כאשר הכירו אותי
זה נהיה יותר קל לעזור לאנשים אז אני מניח ששיטות דישון
זה הדבר העיקרי שממנו התפרסמתי.

6. מה לדעתך יכול לקחת את אומנות העיצוב עוד קדימה?

אם ניקח בחשבון את עיצובי הבונזאי ו- Penjing,
כאן הושקעה רוב המחשבה אז אני מנסה ליישם את האומנות הזאת
לעיצובי אקווריום, עם ניסיון של יותר מאלף זה נראה כמו רעיון טוב.
אישית אני משלב כמה גישות שונות ואני מנסה לייצר משהו שונה וייחודי,
יכול להיות שאני ישתמש במשהו שנחשב מיושן אבל בצורה חדשה.

7. האם חווית נפילות שאתה יכול לשתף אותנו בהם?

אמאנו אמר לחובבים שלקח לו 10 שנים להתגבר על אצת זקן שחורה,
לי לקח 3 שנים ואם היה לוקח לי 10 שנים כנראה שלא הייתי
נשאר בתחביב, נושא השליטה באצות הוא נושא מדובר לעיתים קרובות
אבל אם אתה מתרכז בצמחים ועושים מה שצריך בכדי להתגבר
על האצות כגון: החלפות מים, גיזום, פילטרציה/זרימה טובה,
תאורה טובה(לא יותר מידי) מערכת CO2 ואוכלי אצות
וכמובן גיזום הצמחייה מכיוון שהיא גודלת מהר אז תהיה לך
הרבה יותר הצלחה בתחום הזה, בקיצור הדברים הבסיסיים
מכיוון שאין טריק אחד שעוזר נגד הכול.
אמאנו, אני ועוד כאלו שמוגדרים כ- אומרים את אותם הדברים
בדרך שונה, אנחנו מסכימים על רוב הדברים יותר מאשר מעצבים
או חובבים ברמה גבוהה מסכימים עליהם.
אני גם מגדל אצות ים/אצות מיקרו/צמחי ים וכמו צמחי אקווריום
המצב יכול להיות טוב או רע, תלוי למה אנחנו מכוונים
(רע עם אתה חובב עם אקווריום צמחייה, מעולה עם אתה רוצה לגדל אצות לטובת אוכל),
אני משתמש בעקרון השלילה לבדיקות,
הרבה חובבים לא אוהבים את הגישה הזו ואחרים רואים את
היתרונות של הגישה, לפי דעתי חובבים צריכים להשתמש בגישה הזו
כאשר הם מבצעים בדיקות למשהו שקרה שאין להם תשובה עליו,
זה לא אומר לך את הסיבה אבל זה אומר לך מהי לא הסיבה
או במילים אחרות זה מצמצם לך את האפשרויות.

8. האם השתתפת באיזו תחרות בינלאומית ואתה יכול להציג את האקווריום שהשתתף?

אף פעם לא נכנסתי לתחרות, מעולם לא הרגשתי את הצורך לעשות
את זה ומעולם לא שפטתי בתחרות, אני מעריך אקווריום רק כאשר אני
רואה אותו ויכול לדבר עם המעצב באופן אישי.
כאשר התחלתי לא היו עדיין תחרויות ולכן לא ממש אכפת לי,
אבל אני אוהב להסתכל על האקווריומים שמפורסמים בתחרויות הללו.

9. האם ריבוי החברות המסחריות בתחום מקל לדעתך על החובבים

או שמדובר בגימיק למכירות?
אני חושב שמוצרים מסחריים עוזרים לתחביב הרבה יותר ממה
שאנשים חושבים או מבינים, נכון שהרבה מהם עושים דברים דומים
אבל לא הרבה אנשים היו נכנסים לתחביב אם הכל היה 100% DIY .
אני לא תומך מיד בכל מוצר חדש שיוצא אבל יש מוצרים שאני ממש אוהב
כמו מוצרים של ADA , הרבה מעצבים ומפיצים של ADA אוהבים
אותם וברור למה ואני חושב שאתה עדיין יכול לתמוך במוצר כלשהו
מבלי להיחשב יחצן שלו.

10. מאיפה אתה שואב את ההשראה לעיצובים?

אני מניח שהרבה השראה באה מחומרי העיצוב היבש, אבנים, גזעים וחולי....
הצמחים נוטים להיות החוויה הטהורה בתוך האקווריום כאשר אני מגדל
אותם לקבוצות או שורות, אני חוקר ניגודיות/טקסטורה או ערבוב של צמחים.
עיצוב יבש זה תהליך מהיר להרבה עיצובים אבל אם אני רוצה משהו חדש?
לפעמים זה יכול לקחת הרבה זמן ובפעמים אחרות מעט זמן,
הרבה פעמים אני מציע לחובבים לחשוב על התפשטות צמחים
לאורך זמן ולא למלא את האקווריום תוך חודש או חודשיים
אם הם יכולים לעמוד בזה, הם מקבלים הרבה ניסיון תוך כדי ואז יכולים
ליישם את זה באקווריומים אחרים.

11. האם יש לדעתך ציוד שאפשר לוותר עליו במערכת צמחייה משגשגת
(לדוגמא נורות ממותגות או דשנים מסחריים).


דברים בסיסיים שאנשים צריכים: תאורה טובה, אפשר גם להשתמש
בבד בכדי להציל על אקווריום מאור טבעי (אור שמש)
במידה ורוצים, ניתן להשתמש ב- T5,LED וכולי...
רצוי להשתמש בפד"ח או תוסף כלשהו, בנוסף אני מעדיף להעשיר
את המצע שלי בחומרים נוספים.
רצוי להשתמש בדשנים, אתה יכול להשקיע הרבה או מעט בכל אחד
מהדברים שכתבתי, זה תלוי במה אתה רוצה להשיג.

12. כמה זמן אתה משקיע באקווריומים בשבוע?

אני מבלה בערך 4 שעות בשבוע על האקווריומים שלי בבית אבל
אני עובד הרבה על אקווריומים של לקוחות אז אפשר להגיד שאני מקדיש
לתחזוקה בערך 20 שעות בשבוע.

13 האם יש סגנון עיצוב מועדף עלייך?

העיצוב שעוד לא ראיתי.

14. מהו הדג או חסר החוליות שלדעתך הוא חובה במערכת צמחייה?

אין דבר כזה, שרימפסים כגון אמאנו ושרי עוזרים מאוד,
בנוסף כל אוכלי האצות למיניהם.

15. האם יש צמח אותו אתה משלב על בסיס קבוע בעיצובייך?

אין לי צמח ספציפי שאני מוסיף לכל עיצוב שלי, נדיר שאני מוסיף
את אותו צמח באקווריומים שלי בבית.

16. מהו הצמח המועדף עלייך?

צמח שעדיין לא השגתי.

17. האם יש לך איזה חלום או משהו שעדיין לא השגת בתחום?

אני רוצה לכתוב ספר על צמחי אקווריום ואני מניח שאני יתחיל
לעשות את זה בקרוב.

18. האם יש לך עוד טיפים לגולשים בנושא?

ההמלצה שלי היא להיצמד לבסיס ולא לשטויות שמנסים למכור לכם
שאמורות לרפא ולתקן את כל הבעיות, החלפות מים עוזרות הרבה.
כיוונון פד'ח זה דבר יותר קשה ממה שרוב האנשים חושבים, דישון זה קל.
אל תשתמשו בתאורה גבוהה מידי אלא עם אתם רוצים יותר עבודה.

פורסם בתאריך שישי, 20 בנובמבר בשעה 20:03:30 על ידי alon
בחר נושאים אשר קשורים לכתבה זו

מאמרי צמחי מים / צמחי אקווריום

הצג הודעות חדשות
קבוצת אתר אקווריום בפייסבוק
סרט בנושא אקווריום דגי נוי